Bryce Canyon National Park - Reisverslag uit Bryce Canyon City, Verenigde Staten van Hofs Hofs - WaarBenJij.nu Bryce Canyon National Park - Reisverslag uit Bryce Canyon City, Verenigde Staten van Hofs Hofs - WaarBenJij.nu

Bryce Canyon National Park

Door: Gert

Blijf op de hoogte en volg Hofs

19 Juli 2011 | Verenigde Staten, Bryce Canyon City

Na een hectisch ontbijt (het was giga druk) zijn we in de auto gestapt en vertrokken naar het Bryce Canyon National Park.
In dit park bevinden zich heel veel Hoodoo's, zoals ze dat hier noemen. Dat zijn een soort pijlers die uit de aarde verrijzen.
Het mooiste punt was het Amfittheater. Hier waren de meeste Hoodoo´s bij elkaar en had je de mooiste rots formaties.
Deze kon je heel mooi overzien vanuit het Bryce Point.
Zo waren er meerdere uitzichtpunten die iedere keer weer verschillende modellen liet zien.
Aan het eind van de weg was er Rainbow Point. Deze bevind zich op zo´n 2800 meter hoogte.

In het park liepen ook verschillende dieren rond. We hebben herten gezien, grondeekhoorns en hele grote raven.
De eekhoorns en de raven eten gewoon uit je hand, zo tam zijn ze al geworden.

Na het bezoeken van het park hebben we nog even de winkeltjes bekeken van Bryce Canyon City. Dat zijn allemaal toeristen winkeltjes gebouwd in de oude western stijl. Daar word van alles verkocht zoals stukjes van versteende bomen en fossielen.
Er stond zelfs een dijbeen van een dinosaurus.

Morgen vertrekken we naar Las Vegas.
Onderweg stoppen we dan nog om het Zion National Park te bekijken.