Beren in het Sequoia National Park - Reisverslag uit Oakhurst, Verenigde Staten van Hofs Hofs - WaarBenJij.nu Beren in het Sequoia National Park - Reisverslag uit Oakhurst, Verenigde Staten van Hofs Hofs - WaarBenJij.nu

Beren in het Sequoia National Park

Door: Gert

Blijf op de hoogte en volg Hofs

23 Juli 2011 | Verenigde Staten, Oakhurst

Vanmorgen zijn we na een druk ontbijt vertrokken naar Oakhurst. We zijn via het Sequoia National Park gereden. Omdat we gisteren nog niet voldoende grote bomen hebben gezien wouden we vandaag dan ook de allergrootste bekijken, de General Sherman.
Voordat we naar de General Sherman gingen hebben we eerst een eind gewandeld bij het museum van het National Park. Eerst hebben we de Big Trees Trail gelopen. Een route van zo'n 2,5 km. langs allemaal grote sequoia's en dennebomen.
Wat zijn die Sequoia's groot, ongelofelijk. Je voelt je wel erg klein tussen die giganten.
Tijdens deze wandeling kwamen we twee beren tegen. Een jonge beer op de berghelling en een volwassen beer in een groot veld.
Om de zwarte beer in het wild tegen te komen is wel heel indrukwekkend. Je wordt in het park wel gewaarschuwd, maar dan denk je dat het wel los zal lopen. Maar ze zijn er dus echt.
Tot nu toe hebben we dit soort alleen maar in een dierentuin gezien, nu dus in het echt. Ook wel spannend op een bepaalde manier.

Na deze wandeling zijn we doorgereden naar de General Sherman. De grootste boom ter wereld. Eerlijk gezegd is deze boom niet zo indrukwekkend. Hij is wel erg groot (11 meter doorsnee, 84,5 mtr. hoog), maar een veld met een heleboel giganten bij elkaar is overweldigender.

Na het bezoek aan het park zijn we naar Oakhurst gereden. Onderweg kwamen we grote plantages tegen met perziken, sinaasappels, nectarine's en citroenen. We zijn ook nog even gestopt bij een fruit-tentje aan de kant van de weg om vers fruit in te slaan.

Morgen gaan we Yosemite National Park bekijken. Misschien de sneeuw opzoeken en ook weer beren spotten.

PS; onze laptop gaf problemen dus kan zijn dat dit het laatste verslag is.

• 24 Juli 2011 - 15:30

Marjo:

Beren! Gaaf!!!! daar hadden wij op gehoopt, maar we hebben er geen één gezien.

Ik hoop wel dat je laptop het blijft doen, want ik lees graag wat jullie doen.

Groetjes Marjo