Capitol Reef National Park - Reisverslag uit Bryce Canyon City, Verenigde Staten van Hofs Hofs - WaarBenJij.nu Capitol Reef National Park - Reisverslag uit Bryce Canyon City, Verenigde Staten van Hofs Hofs - WaarBenJij.nu

Capitol Reef National Park

Door: Gert

Blijf op de hoogte en volg Hofs

18 Juli 2011 | Verenigde Staten, Bryce Canyon City

Na lang te hebben uitgeslapen (Sven en Alec kwamen pas om 9:00 uur uit bed) hebben we een simpel ontbijtje genuttigd bij een tankstation. We waren te laat voor het ontbijt bij het hotel.
Daarna zijn we vertrokken naar Capitol Reef National Park.
Het was een korte rit, maar de weg was helemaal opgebroken, van begin tot het eind.
Het was wel een hele mooie route.
We reden door een kloof die steeds smaller werd. Hele mooie rotspartijen en lichtspelingen in de kloof.
Aan het eind van de weg zijn we gestopt om een eindje te gaan wandelen. Omdat het vrij warm was besloten we niet te ver te gaan.
We zijn naar de "Tanks" gelopen. Dat zijn verschillende waterreservoirs die in elkaar overlopen.
Om deze goed te kunnen bekijken moesten we wel een stuk klimmen. Heerlijk klauteren over de rotsen.

Wederom mooie uitzichten. We fotograferen en filmen ons helemaal suf.
Deze vallei bevat een gebied waar Mormoonse kolonisten vroeger een nederzetting hebben gesticht. Deze nederzetting is er nog steeds. Ook de boomgaarden die ze destijds hebben aangelegd zijn er nog steeds.
Er zijn meer dingen bewaard gebleven zoals een schooltje, een smit en een winkeltje.

Na zo'n 2,5 uur te hebben doorgebracht in het wandelgebied zijn we weer in de auto gestapt en zijn we, met een tussenstop in het visitorscentre, vertrokken naar Bryce Canyon City. Daar wacht ons volgende hotel.

De route die we reden was heel mooi. We zagen verschillende canyons, mooie vergezichten en verlaten vlaktes.
Het is heel verrassend om eerst door een bos te rijden, dan een bord tegen te komen met langzaam rijden, en vervolgens een canyon in te duiken. Blijkt dat je een hele tijd boven op een grote rots hebt gereden.

Na een hamburger te hebben gegeten hebben we om 19:00 uur in gecheckt in het hotel.
Voor ons een lange dag, maar wel een hele mooie.
De kinderen zijn weer aan het zwemmen. Even het stof afspoelen van Capitol Reef. We zijn gewoon rood van het stof geworden.

Morgen gaan we Bryce Canyon bekijken.

• 18 Juli 2011 - 07:54

Alexandra:

fijn om te lezen wat jullie allemaal uitspoken ;-)

• 18 Juli 2011 - 18:30

Familie Kulman:

Hallo daar!
    Leuk dat we jullie op deze manier kunnen volgen!
    FF een huishoudelijke mededeling: Er is een pakketje waar getekend voor moet worden. Je kunt 'm nog 3 weken afhalen na 15/7. Dat wordt krap aan. Anders kun je me machtigen, ik maak wel een mooie handtekening van jou en dan haal ik 'm voor je op. Het is afkomstig van MSD!
    Wij gaan zaterdag zelf weg. Tot over een aantal weken!