Grand Canyon - Reisverslag uit Page, Verenigde Staten van Hofs Hofs - WaarBenJij.nu Grand Canyon - Reisverslag uit Page, Verenigde Staten van Hofs Hofs - WaarBenJij.nu

Grand Canyon

Door: Gert

Blijf op de hoogte en volg Hofs

11 Juli 2011 | Verenigde Staten, Page

Vandaag waren we er dan, de Grand Canyon. Vanuit het hotel waren we binnen het kwartier bij de Grand Canyon. Dankzij een, inmiddels ex-collega waren we al in het bezit van een Nationale Parken Pas. Het werkte prima! Dank je wel Marjo.

De Grand Canyon is geweldig en zorgt ervoor dat je je heel klein voelt. Het heet dan ook niet voor niets Grand natuurlijk. Schitterende vergezichten, een Californische Condor (Nee Marc, niet in de dierentuin), tamme eekhoorns en heel veel "family pictures".
Vanuit het visitors center zijn we doorgereden naar een aantal uitzichtpunten, waaronder desertview. Een soort uitkijktoren met allemaal symbolen enzo van de indianen,
Helaas begon het in de middag te regenen en te onweren waardoor de uitzichten wat minder werden.

Na het uitgebreid bezoeken van de Grand Canyon zijn we doorgereden naar Page. Een stadje die is ontstaan door het bouwen van de dam van Lake Powell. Het is een wat minder gezellig plaatsje, maar morgen gaan we verder naar Monument Valley.

Groetjes vanaf de andere kant van de grote plas.

Gert

• 11 Juli 2011 - 13:56

Marjo:

Graag gedaan :-)

En doe je monument valley de groeten van me? Dat was voor mij wel echt het hoogtepunt van de reis

Have fun!