Monument Valley - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Hofs Hofs - WaarBenJij.nu Monument Valley - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Hofs Hofs - WaarBenJij.nu

Monument Valley

Door: Gert

Blijf op de hoogte en volg Hofs

12 Juli 2011 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Vandaag hebben we Page achter ons gelaten, na eerst te hebben getankt.
We hebben een hele mooie, indrukwekkende route gereden naar Monument Valley.
Wat een schitterende vergezichten en rotspartijen.
De streek waar we doorheen reden is veel gebruikt om (western) films op te nemen. Je krijgt ook een echt deja-ju gevoel. Je verwacht zo Clint Eastwood, Charles Bronson of John Wayne achter de rotsen vandaan te komen.

Eenmaal in Monument Valley begon het toch te regenen! Wat een hoosbui. Uiteraard kwamen we toen aan bij de ingang van het park waar we de toegang moesten betalen. Deze tolpoort was niet overdekt. De jongens lachen, papa helemaal nat.

Toen we op de parkeerplaats waren hield de regen ook al snel op. En met deze temperaturen is alles snel droog.
We hebben een rondje gelopen, het visitors centre bekeken en veel foto's gemaakt.
Morgen gaan we de route rijden van het park. Een rondje van 27 km. over een zandweg. Het schijnt een "really bad road" te zijn volgens de parkwachter. We wachten wel af.

Zonet heerlijk gegeten in het restaurant bij het hotel.

We gaan nu genieten van de zonsondergang met een bakkie koffie erbij. De kleuren zijn nu al heel mooi.

Morgen staat na het bekijken van Monument Valley de trip naar Moab te wachten. Daar verblijven we dan twee nachten. Hebben we alle tijd om een beetje bij te komen en de "Arches" te gaan bekijken.
Sven en Alec kunnen dan ook weer zwemmen.

Tot de volgende keer.

• 12 Juli 2011 - 06:41

Marjo:

De foto's zijn prachtig! Vooral die met de regenboog. Als ik dit zie wil ik echt zo weer teruig. Ik zie dat jullie ook dieren zien. Wij zijn (gelukkig) niets engs tegen gekomen. Daarvoor was nog te vroeg in het seizoen.

Groetjes

• 12 Juli 2011 - 20:39