Sequoia National Forest - Reisverslag uit Three Rivers, Verenigde Staten van Hofs Hofs - WaarBenJij.nu Sequoia National Forest - Reisverslag uit Three Rivers, Verenigde Staten van Hofs Hofs - WaarBenJij.nu

Sequoia National Forest

Door: Gert

Blijf op de hoogte en volg Hofs

22 Juli 2011 | Verenigde Staten, Three Rivers

Vandaag vroeg opgestaan (we moesten voor 9:00 uur ontbijten) om te vertrekken naar het plaatsje Three Rivers. Om hier te komen zijn we door een aantal bergpassen gereden en door het Sequoia National Forest en Monument.
Wederom een mooie route waarbij je iedere keer weer wordt verrast.
Vandaag hebben we ook de rode rotsen achter ons gelaten en zijn we de bossen in gedoken. Wat een verschil met de eerdere, droge omgeving.
Nu ineens watervallen en rivieren. Grote bossen afgewisseld met grasvelden en mooie hellingen.

Onderweg stak ook nog een renkoekoek vlak voor de auto de weg over.
We hebben even gewacht op de coyote, maar die kwam helaas niet.

Uiteindelijk kwamen we via lake Isabella uit bij een bos met grote Sequoia bomen. Daar kon je een wandeltocht lopen van ca. 2 km. tussen de grote bomen. De Trail of the 100 Giants. Wat een gigantische bomen zijn die sequaoia's. Daar zijn de bomen in Nederland struiken bij.

Na deze wandeling zijn we verder gereden naar Three Rivers waarbij we echt honderden haarspeldbochten moesten rijden.

Morgen gaan we op weg naar Oakhurst, waarbij we onderweg het Sequoia National Park gaan bezoeken.