Death Valley - Reisverslag uit Ridgecrest, Verenigde Staten van Hofs Hofs - WaarBenJij.nu Death Valley - Reisverslag uit Ridgecrest, Verenigde Staten van Hofs Hofs - WaarBenJij.nu

Death Valley

Door: Gert

Blijf op de hoogte en volg Hofs

21 Juli 2011 | Verenigde Staten, Ridgecrest

Na een lange avond moesten we vanmorgen weer vertrekken.
Deze keer ging de reis door Death Valley, maar eerst zijn we nogmaals de Strip in Las Vegas overgereden.
In het plaatsje Furnace, midden in Death Valley, is ooit de hoogste temperatuur ter wereld gemeten. 56,7 graden!. Gelukkig hebben we dat vandaag niet gehaald, meer de zon deed goed haar best. Las Vegas lieten we achter met 42 graden, in Death Valley hebben we de 46 gehaald vandaag.
Het is wel een bijzonder park. Schitterende rotsformaties, mooie zandduinen en de vlaktes waar je overheen rijd.
We hebben ook Badwater bekeken, 85,5 meter onder zeenivo. Hier is een gigantische zoutvlakte waar we overheen hebben gelopen. Het leek wel of we levend werden gekookt!
Het was wel heel bijzonder om eens door zo'n gebied te reizen.
Je werd ook overal gewaarschuwd voor de extreme hitte. Ook aanwijzingen voor de auto werden gegeven. Misschien dat we daarom maar 1 auto met pech hebben gezien.
Ook bijzonder was de temperatuur van het kraanwater. Dat is gewoon niet koud te krijgen!

Nadat we in het hotel in Ridgecrest waren aangekomen hebben we met ons allen even lekker gezwommen. Even een beetje afkoelen.

Morgen gaat de reis verder naar Three Rivers, een plaatsje vlak bij het Sequoia National Park.