Op weg naar Dinosaur Land - Reisverslag uit Vernal, Verenigde Staten van Hofs Hofs - WaarBenJij.nu Op weg naar Dinosaur Land - Reisverslag uit Vernal, Verenigde Staten van Hofs Hofs - WaarBenJij.nu

Op weg naar Dinosaur Land

Door: Gert

Blijf op de hoogte en volg Hofs

15 Juli 2011 | Verenigde Staten, Vernal

Na te hebben ontbeten hebben we de koffers weer in de auto gemikt en zijn we vertrokken naar Vernal.
De navigatie stuurde ons een andere kant op dan ik had verwacht, en dat was niet verkeerd!
Een groot deel van de route ging door de staat Colorado.
We hebben een hele mooie route gereden over de Douglas Pass.
Eindelijk weer eens groene grasvelden en bossen. Die hebben we een tijdje moeten missen.
We zagen diverse ranches, groot en klein. Op een gegeven moment kwamen we door een gebied waar gas en olie is gevonden. Hier waren veel jaknikkers en gaswinning stations.
Heel bijzonder om te zien, ook om het oppervlak wat alles besloeg.

Uiteindelijk kwamen we via het plaatsje Dinosaur aan in Vernal.
Voordat we naar het hotel toe gingen hebben we eerst het Utah Field House of Natural History State Park bezocht. Zeg maar het natuurhistorisch museum van deze omgeving. Uiteraard veel dino's en dat soort dingen.

Morgen gaan we naar het Dinosaur National Monument.

• 15 Juli 2011 - 09:03

Marjo:

Lekker he, als alles weer groen is. Dan merk je pas hoe erg je dat en de bomen mist.

Ik ken dit gedeelte niet, dus ik vind het erg leuk daar foto's van te zien. Doet me een beetje denken aan de omgeving van Yosemite, maar dat zien jullie nog wel.
    Bye bye