Dinosaur National Monument - Reisverslag uit Vernal, Verenigde Staten van Hofs Hofs - WaarBenJij.nu Dinosaur National Monument - Reisverslag uit Vernal, Verenigde Staten van Hofs Hofs - WaarBenJij.nu

Dinosaur National Monument

Door: Gert

Blijf op de hoogte en volg Hofs

16 Juli 2011 | Verenigde Staten, Vernal

Na een warm, Amerikaans ontbijt zijn we vertrokken naar Dinosaur National Monument. Vanuit Vernal kun je twee ingangen bereiken.
De Dinosaur Quarry, waar je fossielen kunt bekijken en de Harpers Corner Drive.
Als eerste zijn we naar de Quarry gegaan. Omdat het oude bezoekerscentrum door verschuivingen van de berg niet meer toegankelijk is, is er een tijdelijk bezoekerscentrum geplaatst. Vanuit daar kun je met een shuttle bus naar de vindplaats.
Bij de vindplaats nog een kleine kilometer lopen en je wordt opgewacht door een Park Ranger die je van alles laat zien en vertelt.
Helaas was de grote wand met zo'n 2000 botten niet te zien vanwege de sluiting.
Maar we hebben nu ook van alles gezien, stukken bot van dino's in de rotsen, een klauw, een stuk van een ruggengraat. Best wel leuk om te zien en te horen hoe alles is gevonden.
Verder was het ook een mooie wandeling waar we ook nog rotstekeningen zagen. Je loopt daar gewoon door 150 miljoen jaar geschiedenis.

Na het bezoek aan de vindplaats zijn we doorgegaan naar Harpers Corner Drive. Dat is een weg van ongeveer 40 km. die hele mooie vergezichten laat zien over het park. Uiteindelijk kom je uit bij een rotspunt op ongeveer 2450 meter hoogte waar je gewoon niet verder kunt. Hier kan je dan weer mooie wandelingen maken.

Onderweg zagen we een gezinnetje herten, een prairiehond en een heleboel hagedissen. Ook verschillende soorten en maten.

Morgen stappen we weer in de auto en gaan we op weg naar Capitol Reef.