Yosemite National Park - Reisverslag uit Oakhurst, Verenigde Staten van Hofs Hofs - WaarBenJij.nu Yosemite National Park - Reisverslag uit Oakhurst, Verenigde Staten van Hofs Hofs - WaarBenJij.nu

Yosemite National Park

Door: Gert

Blijf op de hoogte en volg Hofs

24 Juli 2011 | Verenigde Staten, Oakhurst

Vanmorgen zijn we na lang uitslapen vertrokken naar het Yosemite National Park.
Om in het park te komen was een behoorlijke klus. Je kon goed merken dat het een zaterdag is en de Amerikanen er zelf ook op uit gaan.
Het was al ruim een half uur file rijden voordat we de toegangspoortjes door waren. Vervolgens halverwege was er een ongeluk gebeurd wat weer een half uur extra koste. Uiteindelijk duurde de rij voor de parkeerplaats bijna twee uur.
Het was dus errug druk.
Uiteindelijk hebben we de auto ergens in de berm geparkeerd en zijn we gaan lopen.
Het is een mooi park, met veel watervallen en riviertjes. Mooie rotspartijen, grote en hoge bomen en mooie vergezichten.
We zijn naar twee watervallen gelopen om deze van dicht bij te bekijken. Je werd ook lekker nat van de nevel.
Daarbij was ook de temperatuur een stuk lager dan we de laatste weken gewend waren. Best wel lekker zo.
Helaas geen beren en sneeuw voor ons.
Uiteindelijk waren we pas rond 20:00 uur terug in het hotel.

Morgen vertrekken we naar San Francisco.