Arches National Parc - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van Hofs Hofs - WaarBenJij.nu Arches National Parc - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van Hofs Hofs - WaarBenJij.nu

Arches National Parc

Door: Gert

Blijf op de hoogte en volg Hofs

14 Juli 2011 | Verenigde Staten, Moab

Na lang te hebben uitgeslapen (we werden pas om 8:45 wakker) hebben we vandaag het Arches National Parc bezichtigd.
Het was een warme dag (zo'n 33 graden), dus iedereen ingesmeerd en veel water meegenomen.
Dat was geen overbodige luxe.
In het park was weinig schaduw te vinden.
Om onszelf en de kinderen een beetje te sparen hebben we de lange wandelingen maar niet gedaan.
Gelukkig zijn de meeste Arches in het park ook te zien vanaf een uitzichtpunt.
Uiteraard hebben we er een aantal wel bezocht, zoals de Double Arch, de Skyline Arch en de Landscape Arch. Ook zijn we naar de Balanced Rock gelopen (was niet zo ver).

Ook dit was een mooi park om te bekijken. Veel bijzondere verschijnselen der natuur.
Ook hebben we vandaag veel hagedissen gezien. Helaas nog geen ratelslang. Lijkt me ook leuk om deze eens in het wild te zien. We zagen wel sporen van slangen (volgens een parkwachter).

Om 14:30 werden we getrakteerd op een gigantische onweersbui. Deze hoorden en zagen we al aankomen. Net op tijd zaten we weer in de auto.

Eenmaal terug in Moab hebben we getankt en wat boodschappen gedaan.
Weer terug in het hotel hebben we eerst met z'n vieren gezwommen. Even het stof eraf spoelen en een beetje afkoelen.

Morgen vertrekken we naar Vernal. In de buurt van Vernal is het National Dinosaur Monument. Even een culturele uitstap van 65 miljoen jaar terug.

• 14 Juli 2011 - 08:59

Johan En Thea:

we vinden het leuk om jullie berichtjes te lezen.
    en vinden het fijn dat jullie het naar de zin hebben.
    nog heel veel plezier (en gauw weer hier )

groeten johan en thea