Dag 8, Yellowstone - Reisverslag uit West Yellowstone, Verenigde Staten van Hofs Hofs - WaarBenJij.nu Dag 8, Yellowstone - Reisverslag uit West Yellowstone, Verenigde Staten van Hofs Hofs - WaarBenJij.nu

Dag 8, Yellowstone

Blijf op de hoogte en volg Hofs

31 Juli 2017 | Verenigde Staten, West Yellowstone

Vandaag vroeg uit de veren. Om 6 uur ging de wekker en om 7 uur zaten we in de auto op weg naar de geisers. Het was een koude ochtend, maar 6 graden Celsius, en dat bleek een goede temperatuur te zijn!
Door de koude omgevingslucht kon je de stoompluimen van de geisers heel goed zien en kreeg je schitterende uitzichten over het geisergebied.
Uiteraard begonnen we bij Old-Faithful, de geiser waar je voor komt. Van deze geiser hebben we drie keer een eruptie gezien. De eerste met heel veel stoom (het was koud).
Na de eerste eruptie zijn we gaan wandelen tussen de geisers door. De een nog mooier dan de ander. Mooie waterpoelen met heel helder water, onverwachte erupties van geisers, een poel met schitterende kleuren door de bacteriën en nog veel meer.
Tijdens het wandelen hoor je constant ergens water borrelen en word je neus geteisterd met zwaveldampen. Al met al hebben we 5,5 uur doorgebracht bij de geisers en daar zo'n 15 km rondgewandeld en gekeken. Bij het oversteken van een riviertje zagen we een otter familie jagen en spelen.

Na het bezoek aan de geisers zijn we naar de Grand Prismatic Spring gegaan. Ook heel mooi om te zien. Hierna hebben we de rondweg door Yellowstone hervat en zijn we via de zuid route naar de Norris geiser gereden. Onderweg kwamen we nog een kudde bizons tegen die het verkeer behoorlijk ophielden.
De Norris geisers zijn ook heel mooi om te zien, toch weer net wat anders dan de geisers rond Old Faithful.

• 01 Augustus 2017 - 21:19

Martin:

Erg indruk wekkend, die geisers.
    Heb de rest van de verslagen ook gelezen. Mooie reis hebben jullie alweer gemaakt. Ook mooie foto's!